fredag 15 oktober 2010

YetiSports Pingu Throw

Varför slår inte isbjörnar pingviner med baseballträ?
Vad menar du, inte? Det har dom gjort på nätet sen 2004.

YetiSport som är ett minis-spel är verkligen ett mini-spel, taget från nätet. Det är ett gratis-spel som du kan spela på flera sidor. Tack vare playstation plus slipper jag betala 30kr för spelet till playstation utan jag får låna det gratis.

Det känns fjantigt men det finns en anledning till att spela på en konsol istället för nätet. Speciellt när det är viktigt med timing. Alla som försökt spela brännboll med det runda racket vet att timing är viktigt, det gäller även när isbjörnar slår pingviner. Dessuom kan jag sitta med kontrollerna i TV-soffan eller med PSPn på bussen så det är helt klart bättre än onlineversionen.
Dessutom har du i playstation möjlighet att justera pingvinens vinkel för att utnyttja eller minska luftmotståndet så mycket som möjligt.

När jag började spela blev jag positivt överraskad, ett simpelt spel med lite humor. Jag testade classic igenom att slå iväg pingvinen så långt jag kunde sen slutade jag likadant för man gör inget annat i classic.
Väljer man level får man  uppgift att under pingvinens färd plocka fisk från marken och från fåglar, vilket inte är helt lätt eftersom du bara kan vinkla pingvinen mer eller mindre.
Det är allt.
På nätet har jag hittat upp till 8 YetiSportspel, när dom kommer i ett YetiSport Allstars då är det värt 30 kr.
Spelet är visserligen kul att spela i en kvart och kul i bemärkelsen fnissvänligt i en minut. Därför ger jag spelet 4/10.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar