onsdag 27 oktober 2010

Alien Breed:Impact

Du är på en rymdbas, det brinner lite här och var, det dyker upp lite monster här och var som du lätt pepprar med din kulspruta eller spränger igenom att skjuta på strategiskt placerade tunnor. Det är ett TV-spel jag skriver om och Alien Breed:Impact är TV spel i klassisk version. Du springer omkring i på ett 2-dimensionelt plan, dödar fiender och samlar saker på samma sätt som du gjorde i The Last Ninja på 80-talet. Givetvis är det snyggare grafik, bättre styrning och möjlighet att rotera planet för att få bättre vinklar.
Det känns vid första anblick ganska gammaldags, men vad är det som säger att ett TV-spel inte kan få vara ett TV-spel, hur snyggt den är och hur avancerade rörelser du än kan göra får du aldrig en realistisk upplevelse. Kanske har team 17 rätt tänk när dom går tillbaks till i alla fall 90-talet.
Styrningen är hur enkel som helst du springer med vänster spak och siktar med höger, sen är det bara att peppra på. Du behöver inte mer än några minuter träning innan du lätt kan springa rakt fram och samtidigt meja ner massor av fiender som kommer från alla håll. Det ger helt klart en egobost.
Handlingen har jag däremot inget större koll på, det beror kanske på att jag bara fick ladda ner ett gratis demo så kanske är det en gripande historia om människor i rymden.

Som playstation plus medlem får jag däremot köpa spelet för 112kr och istället för normalpriset 140kr. Knappast värt det, kanske om du gillar action och rymden men inte 2000-talet.

Demot var en väldigt snål version och jag kan därför inte sätta något betyg, men min förväntning på spelet är lågt, 4/10 och det är för att det finns en viss nostalgi i hur du spelar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar