söndag 31 oktober 2010

Super Street Fighter II Turbo HD Remix

Jag kände på mig att jag inte skulle uppskatta det här spelet men jag gav det en ärligt chans.
Jag brukade spela Street Fighter II hemma hos en kompis när jag var liten men gillade inte konceptet då heller. Det blir bara att man sitter och toktrycker och hoppas på det bästa.
Den här gången tänkte jag lära mig slagen och kombinationerna innan jag börjar gnälla. Jag valde ut en karaktär som jag ville lära mig movesen för och började i träningsläge, där lyckades jag få till alla grejer, kanse thrusten för jag vet inte vad det är. Hon gjorde saker när hon skulle göra trustkick och det kanske var rätt.
Sen började jag köra på arcade på easy och det visade sig att jag är för dålig för att göra dom tricken jag precis lärt mig, en gång på tio gör tjejen så som jag har tänkt mig och madens jag står och försöker får jag en massa stryk.
Min lösning på problemet blir att göra en kombo med dom tre rörelserna jag kan och konstant köra på det så fort jag kan. Lite då och då gör hon som jag tänkt mig men det bästa är att hon ibland gör mycket bättre attacker.
Efter 2-3 timmars övande har jag klarat av dom första 3 eller 4 motståndarna i arcade på easy. Träning ger färdighet och om jag försöker göra en viss rörelse lyckas jag kanske en av fem istället för tio. Teoretiskt behövs det en hel arbetsdag innan man kan få figurerna att göra som man vill och under tiden måste man sitta och göra mer eller mindre random attacker.

Jag är lika partisk som Papa Dees pappa så jag kan inte sätta betyg men jag tycker det är skittråkigt, varför ska man spela ett spel där slumpen avgör hur du spelar i alla fall dom 10 första timmarna. Det är som att röka cigaretter det är inte gott förens man blivit beroende varför ska man då tvinga sig igenom den första skiten. Kanske för att du sitter med polare och ni har allmänt kul när ni bankar på varandra. Det har jag förståelse för eftersom slumpen avgör för min del kan jag faktiskt vinna ibland.

Då tycker man att onlineläget borde vara perfekt men det visar sig att det inte är så många andra som vill spela online så jag har aldrig lyckats testa funktionen.

Street Fighter II är i alla fall ett spel som du får gratis och får behålla, det är trevligt men jag hade nog valt ett annat spel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar