söndag 10 oktober 2010

Aero Racer

Sist jag var på toa hade jag med mig PSP och fastnade totalt. Sedan jag laddade ner Aero Racer har jag blivit invaggad i ett självförtroende där jag om inte första gången men i alla fall vinna alla banor, men inte den här gången.
Svårighetsgraden stegrar på ett nästan perfekt sätt för ett mini-spel. I campaignläget kör man 10-15 race på varje nivå och nästan varje race tar mindre än 60 sekunder. Första nivån (Gente start) klarar man enkelt, andra nivån (ramping up) får man göra några extra försök på några race och när jag fastnade på toaletten försökte jag klara sista racet på 5e nivån (Party time over) trots att jag fick skylla på att jag var hård i magen så kom jag inte vidare.
Ett spel som är lätt att komma in i, du kan spela i bara 5 minuter utan problem och oavsett hur duktig du är finns det alltid en nivå som passar dig. Med andra ord ett bra mini-spel oavsett vad spelet går ut på.
Aero Racer är i alla fall ett racingspel där du styr en svävande farkost med två raketmotorer, du gasar med X och svänger med <--> igenom att minska effekten på motsvarande raket. Ibland tävlar du mot tiden, tre andra farkoster eller igenom att samla "grindpoäng". Spelets svårighet ligger i att få extra fart i svängar igenom att ligga nära kanten så att raketerna får extra "grepp" och nuddar du kanten tappar du hastighet.

Ett bra minisspel ska man kunna spela 5 minuter och Aero Racer kan du spela 5 minuter många gånger så jag ger det 8/10 poäng. Det kommer aldrig att bli en klassiker som tetris därför får det inte högre poäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar