torsdag 28 oktober 2010

Testa fullständiga spel

En utav dom funktionerna som marknadsförs hårdast i playstation plus är möjligheten att testa fullständiga spel. Eftersom jag betalar för playstation plus så tolkar jag det som om det är en tjänst som Sony ger mig men efter att jag testat några fullständiga spel har jag en lite annorlunda uppfattning.

Till att börja med får man testa spelet i en timme från att du startat spelet första gången, det spelar ingen roll om du stänger av spelet utan det är klockslaget som avgör inte hur länge du har spelat. Senaste spelet jag testade var warhawk och jag han inte ens ta mig igenom tutorialen så en timme är lite kort. När man bara har en timme på sig vill man gärna kunna utnyttja den tiden. Alla som spelar har olika sociala omständigheter så hur garanterar man sig att inget barn vaknar, någon hänsynslös förälder ropar eller att en indrivare knackar på dörren? Det är bara helt isolerade människor som garanterat drar nytta av tjänsten.

Om man då är en av dom få som kan dra nytta av tjänsten bjuder Sony på möjligheten att testa gamla spel. Jag är kanske lite naiv men jag tänkte mig att få testa nya spel för att göra valet om jag vill köpa det eller inte. Nu får jag möjlighet att testa ett krigsspel från 2007 i en timme så att jag kan välja att köpa ett betydligt modernare Vanquish. Vill man störa sig extra mycket kan man påpeka att för Vanquish kan alla ladda ner ett gratis demo och i alla fall sysselsätta sig i två timmar innan dom tröttnar eller bestämmes sig för att köpa det.

Tack för den exklusiva möjligheten att testa spel som jag med hög sannolikhet inte vill köpa. Tyvärr tror jag att spelen väljs på grund av att ingen vill köpa dom och det är sista möjligheten att få sälja några fler exemplar.
Jag känner mig ganska lurad med tanke på att jag har betalat för att få den här sortens reklam.

Som pricken på i'et så fungerar inte möjligheten att uppdatera spelen automatiskt på just dom här spelen. Så när man väl bestämt sig för att låsa in sig i en timme så måste man börja med att ladda ner senaste versionen. Givetvis ingår inte det in tiden men vad hjälper det om du måste göra läxer eller se någonting på TV en viss tid

Att människor har ett liv utan sin playstation kan inte Sony hjälpa men att dom tar betalt för mata oss med reklam känns fult.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar