fredag 22 oktober 2010

Split/Second:Velicity Demo

Action-racing. Jag brukar inte höra det ordet ofta men jag vet vad det betyder. Split/Second är actionracing, sen jag fick demot nedladdat har allt mitt spelande varit action i hög hastighet.
Split/Second är action från att du startar spelet, inga sega menyer där du ska köpa bil och välja inställningar. Du väljer mellan quick race, split screan eller online. När du valt har du några få bilar att välja på men inga inställningar. Sen kör man, kontrollern har gas, broms och styrning, inget mer, inga växlar eller annat tråkigt. Helst ska du sladda och ligga i röven på den framför för att bygga upp power, som du kan använda för att trigga explosioner runt omkring, allt för att sabotera för motståndarna. Laddar du upp powern till max kan du orsaka så stora explosioner att banan ändrar riktning och bilarna framför dig blir förstörda samtidigt som dom nya vägarna alltid är kortare än den tidigare dragningen. Tack vare chaoset som uppstår är det långt ifrån alltid den mest erfarna spelaren som vinner. Kortfattat är det som supermario cart fast med snyggare grafik och autentisk grafik (verklig är den inte, det skulle inte var någon publiksport om det var verkligt eftersom publiken skulle sätta sitt liv på spel).
Mer är det inte att säga om spelet, kör, gasa, spräng och vinn. Det är beroendeframkallande, jag kommer att köpa spelet.

Jag ger  Split/Second:Velicity Demo 9/10. Det är bland dom få demospelen som jag spelat om och om igen vilket är ovanligt, enda problemet som jag stör mig på är att det är möjligt att prata med sina motståndare vie headset men det verkar inte fungera bra. Fullängdspelet kan få lägre beroende på hur stor variation det är i spelet, än så länge har jag bara kört två banor varav en online.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar